Každý výuka včetně té domácí si žádá patřičné pomůcky

Každý výuka včetně té domácí si žádá patřičné pomůcky



Školní výuka by měla probíhat hlavně v prostředí, ve kterém se budou studenti cítit dobře. Pomoci mohou speciální pomůcky, či školní výukové programy.

Výuka, která dokáže zaujmout

Teoretická výuka je ve školách denním chlebem, jenže zdlouhavý výklad učitele si jen na velmi krátkou dobu získá studentskou pozornost. Je to v podstat nemožné, aby byla mysl po celou dobu v bdělém stavu. Mnoho učitelů se tak snaží výklad prokládat praktickými cvičeními, či výkladem s pomocí školních výukových pomůcek. Jenže v tomto ohledu je naše školství přeci jenom stále poněkud zpátečnické. Mnohdy je probíraná látka studentům demonstrována na starých zašlých pomůckách či velkoformátových výtiscích, které se v odborných kabinetech ukrývají již několik dekád. Je tak vcelku pochopitelné, že takto prezentované učivo nemá pro studenty žádnou vypovídající a hlubší hodnotu. Povětšinou je takto předkládaná látka studentům spíše přítěží. Nejenže si probírané učivo nemohou v představit na fyzikálních modelech, ale zároveň nemohou látce ani příliš porozumět. Doma se pak vše naučí nazpaměť, aby celou problematiku zapomněli ještě před koncem školního roku.

Už přeci samotný Jan Amos Komenský zastával osvícenské myšlení, že učení by mělo být pro děti hlavně zábavné a snadno uchopitelné. Jeho revolucionářské knihy jako jsou Svět v obrazech nebo Škola hrou jsou pro nás inspirací dodnes. Zatímco v západních zemích se ke školní výuce už dávno přistupuje způsobem, kdy nechybí fyzikální ani anatomické modely či intuitivní školní pomůcky, u nás je v tomto ohledu školství přeci jenom pozadu. Je proto vcelku pochopitelné, že takové učení nemůže děti bavit, ba naopak se do něho musí přímo nutit.

Učitelé učí podle starých stanov, které dokázali dětem něco předat možná kdysi, dnes jsou ale na řadě škol nedostačující. Zvláště v době internetu, který se stal v řadě škol již dnes běžnou pomůckou pro vyhledávání informací i během probíhajícího vyučování. Je tomu tak správně nebo je lepší i nadále setrvávat v původně nastaveném školství?




Přidat komentář k článku

Your email address will not be published.


*