Nenechte si zkazit odpolední kávičku. Dokonalý šálek vykouzlíte jen s dobře skladovanou kávou

Nenechte si zkazit odpolední kávičku. Dokonalý šálek vykouzlíte jen s dobře skladovanou kávou



Nesprávně uložená káva doma je nejčastějším důvodem toho, proč výsledný nápoj nesplňuje vaše očekávání. Jestliže se káva dostává do kontaktu s velkým množstvím vzduchu, dochází rychle k její oxidaci a ztrácí svou chuť i vůni. Vůně mizí už po dvou dnech po otevření originálního obalu. Zrnka také začínají vysychat, ztrácí chuť a káva z nich připravená už nikdy nebude chutnat tak skvěle.

Mletá nebo nemletá – musí být dobře uložená

Ať už tedy uvažujete o skladování kávy v podobě celých zrn nebo jako mletou kávu, vždy je důležité pečlivě dbát na její skladování. Mleté boby by měly být skladovány v těsně uzavřené a suché nádobě. Nesmí být průhledná, protože sluneční světlo kávě škodí. Doporučuje se udržovat nádobu v dostatečné vzdálenosti od dřezů a sporáku, aby horká pára nebo vysoké teploty neovlivňovaly kvalitu produktu. Kávu řádně skladujte při pokojové teplotě nebo míně nižší teplotě. V žádném případě však káva nepatří de lednice ani mrazáku, chlad jí velmi škodí.

Vsaďte na kvalitní zrna

Jestliže chcete, aby byl váš chuťový zážitek maximální, je naprosto nezbytné kupovat skutečně kvalitní kávu. Vyhněte se obloukem prodejnám kávy, ve kterých vidíte kávu ve velkých otevřených boxech, nádobách a násypkách. Velmi pečlivě zvažte i nákup, pokud nemáte možnost ověřit datum upražení kávy. Může vás čekat velice stará, vyschlá a nikterak chutná káva, za kterou ještě zaplatíte spoust peněz. Volte vždy balení kávy v neprůhledném obalu, vybaveném jednocestným ventilkem pro unikání oxidu uhličitého. Papírové pytlíčky rozhodně nejsou vhodné pro dlouhodobé skladování pražené kávy.

Káva je přírodní surovina, se kterou zacházejte s láskou a úctou. Čím lépe budete vybírat a výrobek skladovat, tím lepší zážitek z ní budete mít. Špatnou metodou balení a uschovávání kávy se snadno a rychle připravíte o jedinečné aroma a požitek, kvůli kterému jste si vaši kávu kupovali.




Přidat komentář k článku

Your email address will not be published.


*