Káva Lavazza: tradice, která přetrvává staletí

Káva Lavazza: tradice, která přetrvává staletí




Luigi Lavazza byl vskutku dobrodruh. Jeho přesun do Turína s minimálním obnosem peněz se jistě neobešel bez trochy nejistoty z kroku do neznáma. Naštěstí ho od přelomového rozhodnutí jeho života ta troch nejistoty neodradila. I díky tou si dnes můžeme vychutnat báječnou kávu značky Lavazza.

Na počátku byl koloniál

Aby získal Luigi Lavazza obchodní zkušenosti založil si v Turíně koloniál, ve kterém prodával, co mu pod ruku přišlo. Časem k tomu ale přidal i pražení kávy, která se v té době v Itálii stávala novým hitem, a především na ní bylo možno dobře vydělat. Koloniál se postupně rozrostl v pražírnu kávy a značka Lavazza se dostávala na výsluní mezi nejvýznamnější italské dovozce a pražírny. K tomu došlo zhruba v roce 1915.

Čím byla Lavazza jiná?

Lavazza se odlišovala především v balení kávy. Jako první totiž začala používat speciální papír, který se označoval jako pergamen. Ten v kávě zachoval aroma a vůni, jako by byla čerstvá. Lavazza se zaměřil také na dovoz čerstvé kávy svým zákazníkům. Příprava kávy z takto kvalitní suroviny musela být pro zákazníky požitkem. Koupi první dodávky následovaly v brzké době další dvě. O tom, že jablko v jeho případě nepadá daleko od stromu, se můžeme přesvědčit dodnes. Kávu Lavazza si můžete pořídit v každém kvalitním obchodu s kávou. Proto když v roce 1949 Luigi Lavazza umírá, může si říct, že vykonal kus dobré práce.

Největší pražírna v Evropě

Tou se stal závod, který kávu pod značkou Lavazza připravoval praženou kávu v Settimo Torinese v roce 1965. Od specifického balení se ani v moderní době neupustilo. Právě značka Lavazza byla průkopníkem v oblasti vakuového balení kávy do hliníkových fólií. Skvělé aroma a chuť předčilo jiné značky. Expanzí na zahraniční trh se dostala do společnosti nadnárodních firem a kromě pražení kávy přibrala také výrobu kávovarů do domácností, kanceláří a drobné gastronomie.

Ta nejlepší na trhu

Stejně jako Luigi Lavazza usiluje o jedinečnost také současná podoba značky. Lavazza vždy přichází s něčím novým a snaží se být v odvětví nejlepší. Podobně to má nastaveno i značka Tchibo, která přináší ke kávě vždy něco navíc. Jejím nejoblíbenějším produktem ale vedle pražené zrnkoví kávy stále zůstávají tchibo kapsle.




Přidat komentář k článku

Your email address will not be published.


*